אחת החוויות הכי קשות של אנשים שנמצאים בדיכאון היא תחושת הבדידות, התלישות, החוויה שאף אחד בעולם לא מבין מה זה ואיך זה להיות במצב הזה. לא מבינים את העוצמות של הכאב, את החוסר בכוחות, את העצבות הגדולה, את הבדידות הגדולה, את זה שאין חשק לעשות, ליזום וליצור. הכל תקוע וכואב ובעיקר מאוד מאוד בודד, גם אם יש המוני אנשים מסביב.

אנשים מנסים. הם נותנים עצות, מספרים מנסיונם, מנסים לעודד- כוונותיהם באמת באמת טובות, אבל זה תמיד נשמע כמו חוסר הבנה אחד גדול, כמו דיבור בשתי שפות שונות, שפת הדיכאון מול שפת החיים שלא מצליחות להיפגש. כך הפער נעשה גדול יותר ויותר, התחושה שלא מבינים אותי ולא יכולים להבין אותי, גם אם מנסים, היא כה גדולה ומותירה תחושה איומה של ריקנות, בדידות ויאוש. 

אני עובדת המון עם אנשים, גברים ונשים, החווים דיכאון ברמות שונות, והחוויה הזו שאף אחד לא מבין איך זה להיות במצב הזה, של להרגיש מורחקים ובודדים, משותפת כמעט לכולם.

בטיפול מתאפשרת הקשבה אחרת ושיח אחר- קשוב, מכוונן, רך, מותאם בדיוק בדיוק למקום הכואב הזה שהדיכאון מפגיש עמו. לרבים זו הפעם הראשונה בה הם מרגישים נתמכים באמת ומובנים הבנה עמוקה.
אדם שסובל מדיכאון זקוק בראש ובראשונה שישמעו אותו באמת, כפי שהוא, עוד הרבה הרבה לפני הנסיונות לשנות ולתקן. עצם ההקשבה הזו מאפשרת בעצמה את הצעדים הראשונים והמשמעותיים לריפוי.

השארת תגובה